fbpx

Testosterono skatintojai

Testosteronas yra labai svarbus hormonas tiek vyrams, tiek moterims, tačiau jo vaidmuo yra svarbesnis vyrams, kurių hormonų kiekis yra didesnis.

Jis prisideda prie vyrų lytinės sveikatos ir vystymosi, vaisingumo, raumenų augimo, riebalų nykimo ir kitų sveikatos aspektų. Testosterono kiekis vyrams senstant mažėja. Taip pat susirūpinimą kelia bendras testosterono lygio sumažėjimas Jungtinėse Amerikos Valstijose. Panašu, kad tam įtakos turi gyvenimo būdo įpročiai ir sveikatos veiksniai.

Geriausi testosterono skatintojai

Teigiama, kad įvairūs papildai didina testosterono kiekį, ir kai kurie žmonės renkasi juos vartoti tikėdamiesi padidinti šio hormono kiekį. Tačiau tyrimų, pagrindžiančių jų vartojimą šiam tikslui, yra nedaug.Maisto papildais siekiama arba tiesiogiai padidinti testosterono ar su juo susijusių hormonų kiekį, arba neleisti organizmui paversti testosterono į estrogeną.Čia aptarsime kokie geriausi testosterono skatintojai yra dabartinėje rinkoje ir galite nusipirkti internete.

D-asparto rūgštis

D-asparto rūgštis yra natūrali aminorūgštis, kuri gali padidinti mažą testosterono kiekį. Tyrimai rodo, kad ji daugiausia veikia didindama folikulus stimuliuojančio hormono ir liuteinizuojančio hormono kiekį, o pastarasis stimuliuoja ląsteles sėklidėse gaminti daugiau testosterono.

Vieno tyrimo metu nustatyta, kad D-asparto rūgšties vartojimas 14 dienų gali padidinti liuteinizuojančio hormono ir testosterono gamybą. Ji taip pat gali pagerinti jų pernešimą organizme

Tai gali būti naudinga spermos kokybei ir gamybai.

Viename 90 dienų trukmės tyrime D-asparagino rūgštis buvo skiriama vyrams, kurių spermos gamyba buvo sutrikusi. Spermatozoidų skaičius padvigubėjo – nuo 8,3 mln. spermatozoidų viename ml iki 16,6 mln. spermatozoidų viename ml

2012 m. atlikto tyrimo metu sportiški vyrai, kurių testosterono kiekis buvo sveikas, 28 dienas laikėsi svorio kilnojimo režimo. Pusė jų vartojo po 3 g D-asparagino rūgšties per dieną.Visi dalyviai pranešė apie padidėjusią jėgą ir raumenų masę, tačiau nė vienam D-asparagino rūgšties grupės dalyviui nepadidėjo testosterono kiekis.

Bendrai tai D-asparagino rūgštis gali padėti žmonėms, turintiems mažai testosterono arba sutrikusią lytinę funkciją.

Vitaminas D testosteronui gerinti

Vitaminas D yra riebaluose tirpus vitaminas, kurį organizmas gamina veikiamas saulės spindulių. Žmonių, kurie mažai būna saulėje, vitamino D kiekis gali būti mažas.Aktyvios formos vitaminas D organizme veikia kaip steroidinis hormonas. Ekspertai teigia, kad jis būtinas vyrų lytinei funkcijai .

Padidėjus vitamino D atsargoms, gali padidėti testosterono kiekis ir pagerėti kitos susijusios sveikatos priemonės, pavyzdžiui, spermos kokybė.

Viename tyrime nustatytas ryšys tarp vitamino D trūkumo ir mažo testosterono kiekio. Kai tyrimo dalyviai daugiau laiko praleido vasaros saulėje, jų vitamino D ir testosterono kiekis padidėjo.

Kitame metus trukusiame tyrime mokslininkai 65 vyrus suskirstė į dvi grupes, kurių viena kasdien vartojo 3300 TV vitamino D. Papildų grupės vitamino D kiekis padvigubėjo, o testosterono kiekis padidėjo apie 20 % – nuo 10,7 nmol/l iki 13,4 nmol/l .

 

Norėdami gauti daugiau vitamino D, daugiau būkite saulėje. Taip pat galite kasdien vartoti apie 3 000 TV vitamino D3 ir valgyti daugiau vitamino D turinčio maisto.

Tribulus Terrestris

Dar vienas testosterono skatintojais tribulus terrestris yra ajurvedos žolė, kuri dažniausiai rekomenduojama vyrų sveikatai, įskaitant vyriškumą ir gyvybingumą, ir ypač skirta širdies ir kraujagyslių bei urogenitalinei sveikatai, bei padidinti testosterono lygį.

Kalbant apie seksualinę pusę, atrodo, kad tribulusas yra gana patikimas ir stiprus lytinio potraukio stiprintojas, o vienintelis tyrimas su žmonėmis patvirtino, kad pagerėjo lytinė gerovė ir erekcijos funkcija. Nors nėra tiksliai žinoma, kaip tribulusas veikia, žinoma, kad jis didina androgenų receptorių tankį smegenyse ,o tai gali sustiprinti androgenų libido didinimo savybes. Riboti duomenys rodo, kad jis silpnai arba visai neveiksmingai didina vaisingumą.

 

Atliekant tyrimus su gyvūnais, paaiškėjo, kad tribulus vartojant pakankamai mažomis dozėmis apsaugo organus (daugiausia kepenis ir inkstus) nuo oksidacinės pažaidos, taip pat turi antistresinį poveikį – tai patvirtina tribulus terrestris kaip adaptogeno statusą.

Fenugreek

Tai yra dar viena populiari žolelių rūšis.

2011 m. atliktame tyrime buvo nagrinėjama, kaip vaistinė Fenugreek veikia lytinę funkciją ir gyvenimo kokybę.

Tyrėjai 60 sveikų 25-52 metų amžiaus vyrų 6 savaites kasdien gavo po 600 mg vaistinės Fenugreek arba placebo tabletę.

Dalyviai pranešė, kad po Fenugreek papildų vartojimo pagerėjo jų jėga.

Cinkas

Testosteronas yra hormonas, kuris atlieka svarbų vaidmenį vyrų sveikatai. Jis atsakingas už lytinio potraukio palaikymą, taip pat raumenų ir kaulų tvirtumą. Testosterono kiekis pasiekia aukščiausią lygį ankstyvoje brandos stadijoje, o vėliau, vykstant natūraliam senėjimo procesui, pradeda mažėti.

Jei testosterono kiekis nukrito žemiau normos, gali būti, kad sergate liga, vadinama hipogonadizmu. Hipogonadizmas gali atsirasti dėl kelių gydomų medicininių būklių. Priežastis gali būti tokia paprasta, kaip maistinio cinko trūkumas.

Moksliniai tyrimai rodo naudą

Cinko veiksmingumo hipogonadizmo gydymui tyrimai yra riboti. Tačiau tikslingas ir tinkamas cinko vartojimas gali padėti padidinti testosterono kiekį. Viename tyrime buvo tiriamas magnio ir cinko papildų poveikis. Nustatyta, kad vyrų, kurie per dieną gaudavo 30 miligramų cinko, organizme padidėjo laisvojo testosterono kiekis.

Vienas tyrimas parodė, kad cinko papildų vartojimas nepadidins testosterono kiekio, jei jau gaunate pakankamai šio mineralo. Tyrime dalyvavo vyrai, kurių kasdienėje mityboje buvo rekomenduojamas cinko kiekis. Duodant šiems vyrams cinko papildų, jų testosterono lygis nepadidėjo.

 

Cinko trūkumas minusai

Kadangi jūsų organizmas negali kaupti cinko, turite jo gauti kasdien. Vyresniems nei 19 metų vyrams rekomenduojamas paros cinko kiekis yra 11 miligramų.

Cinko papildai gali padėti, tačiau taip pat galima vartoti per daug cinko, o tai gali būti žalinga. Toksiškumas gali pasireikšti suaugusiems vyrams, kurie vartoja daugiau nei 50 miligramų per dieną.

Cinko trūkumas Jungtinėse Amerikos Valstijose yra nedažnas, tačiau galimas. Rizikos grupėje yra žmonių, turinčių virškinimo trakto sutrikimų, vegetarų, veganų ir alkoholikų. Rizika kyla ir sergantiesiems pjautuvo formos ląstelių anemija bei vyresnio amžiaus žmonėms, kurie nepakankamai maitinasi.

Ashwagandha nauda

  • Ašvaganda, dar žinoma kaip „Withania somnifera“ , yra senovės Indijos medicinoje naudojamas augalas.
  • Ašvaganda pirmiausia vartojama kaip adaptogenas, t. y. padeda organizmui susidoroti su stresu ir nerimu.
  • Viename tyrime buvo tikrinama jos nauda spermos kokybei nevaisingiems vyrams.
  • Dalyviams 3 mėnesius vartojus po 5 g per dieną, testosterono kiekis padidėjo 10-22 %. Be to, 14 % dalyvių partnerės pastojo.
  • Kitas tyrimas parodė, kad ashwagandha didina fizinio krūvio našumą, jėgą ir riebalų nuostolius, kartu didindama testosterono kiekį.

 

Šiuo metu atrodo tikėtina, kad ashwagandha galėtų padėti padidinti testosterono kiekį stresą patiriantiems asmenims, galbūt mažindama streso hormoną kortizolį.

Trumpai tariant

Tyrimai rodo, kad ashwagandha gali padėti padidinti testosterono kiekį, taip pat pagerinti lytinę funkciją ir kūno sudėtį.

Pabaigai

Testosteronas yra labai svarbus daugeliui seksualinės sveikatos ir kūno sandaros aspektų.Galima įsigyti daugybę testosterono kiekį didinančių papildų, tačiau ne visi iš jų yra pagrįsti reikšmingais moksliniais tyrimais.

Kai kurie iš jų taip pat naudingi sportininkams ar dietų mėgėjams, kurių testosterono kiekis dažnai smarkiai sumažėja dėl ribojančių ar stresą keliančių įvykių. Šiame straipsnyje aptarėme geriausius testosterono skatintojus ir daugelis papildų taip pat gali būti naudingi sveikiems ir aktyviems asmenims, pavyzdžiui, sunkiaatlečiams.