fbpx

Papildai Svorio Metimui

Pasirinkę treniruočių programą ir nustatę mitybos planą, kitas žingsnis siekiant numesti kūno riebalų – išsiaiškinti, kokie maisto papildai svorio metimui gali padėti pasiekti optimalių rezultatų.

Viena greita paieška internete greičiausiai priblokš jus galimybėmis ir sukels daugiau klausimų nei atsakymų. Kaip atrodo kiekvienas iš šių papildų? Kuris iš jų yra geriausias pasirinkimas jūsų tikslams pasiekti? Ir svarbiausia, kaip galite šiuos papildus panaudoti savo programoje?

Prieš paprasčiausiai griebdamiesi naujausio egzotiško ingrediento, kad sudegintumėte daugiau riebalų, sustokite ir apgalvokite savo požiūrį! Kai kalbama apie riebalų deginimą, paprasčiausi pasirinkimai dažnai būna geriausi.

Kiekvienas iš šių trijų pagrindinių papildų tipų gali padėti sumažinti kūno riebalų kiekį, tačiau visi jie tai daro skirtingais būdais. Ir jei siekiate sulieknėti, jie gali būti tvirti sąjungininkai jūsų pusėje!

 

Riebalų degintojų papildai

 

Pagerinta medžiagų apykaita? Apetito kontrolė? Sparčiai augantis energijos lygis? Jei visa tai jums skamba gerai, įprastinis riebalų degintojas tikriausiai yra tai, ko ieškote.

Riebalų degintojų papildai padeda jūsų organizmui sudeginti daugiau kalorijų ir padeda lengviau laikytis dietos, nes kovoja su neigiamu šalutiniu sumažinto kaloringumo dietos poveikiu.

Daugelio riebalų degintojų sudėtyje yra tokių sudedamųjų dalių kaip kajenas, kofeinas ar žaliosios arbatos ekstraktas, kurie padeda skatinti medžiagų apykaitą. Vartojant šias sudedamąsias dalis iš esmės galima padidinti bendrą kalorijų sudeginimą, net jei poveikis yra labai nežymus.

Tačiau kadangi svorio mažėjimas priklauso nuo to, kiek kalorijų išeikvojate ir kiek jų suvartojate, bet kas, kas padeda padidinti kalorijų sudeginimą, padeda jums numesti svorio.

Taip pat ir kitos riebalų degintojų sudėtyje esančios sudedamosios dalys, pavyzdžiui, acetill-karnitinas ir (vėlgi) žalioji arbata, gali padėti jūsų organizmui geriau panaudoti riebalus kaip kurą. Dėl to jūsų organizmui lengviau sudeginti riebalus, kuriuos taip sunkiai stengiatės numesti.

Kalbant apie antrąjį riebalų degintojų poveikį, normalu, kad laikantis dietos jaučiamas tam tikras nuovargis. Sumažinus kalorijų kiekį, kad „gaunamų ir sudeginamų kalorijų“ lygtis pasikeistų jūsų naudai, jūsų kūnas tiesiogine prasme turi mažiau degalų, todėl jaučiate, kad važiuojate su garais…

Būtent todėl į daugelio riebalų degintojų sudėtį įeina energiją skatinantys junginiai, kurie stimuliuoja nervų sistemą ir suteikia energijos. Riebalų degintojai su stimuliuojančiomis medžiagomis suteikia gerą kofeino dozę, kad būtų galima gauti papildomą impulsą, kurio jums reikia.

 

Nenorite kofeino? Jokių problemų. Yra ir nestimuliuojančių riebalų degiklių, kurie suteikia sveiką vitaminų ir antioksidantų dozę, kad natūraliai padidėtų energijos lygis be šalutinio stimuliatorių poveikio.

 

Nepamirškite, kad bet kokius stimuliuojančius riebalų degintojus reikėtų įjungti ir išjungti, o ne vartoti kelis mėnesius iš eilės. Taip užtikrinama, kad jūsų organizmas neprisitaikys prie stimuliatorių poveikio ir jūs ir toliau matysite norimus rezultatus nedidindami rekomenduojamos dozės.

Amino rūgštys

 

Dar vienas puikus ingredientas, kurį verta apsvarstyti, jei jūsų tikslas yra sumažinti kūno riebalų kiekį ir išlaikyti raumenų masę, yra aminorūgštys – BCAA papildai – tai tam tikros aminorūgštys, kurios gali skatinti raumenų baltymų sintezę, neleisdamos pasireikšti raumenų katabolizmui.

 

Kai laikotės sumažintos kalorijų dietos, natūraliai esate katabolinėje būsenoje, o tai gali lemti nepageidaujamą raumenų nykimą. Sumažėjusi raumenų masė gali reikšti lėtesnę medžiagų apykaitą, o tai savo ruožtu gali sustabdyti riebalų nykimą. Tai taip pat gali reikšti, kad treniruočių metu tiesiog jaučiatės siaubingai. Atminkite: Raumenys yra jūsų draugas, net jei jūsų tikslas – numesti svorio!

2009 m. atlikto gerai įvertinto tyrimo metu, aštuonias savaites BCAA vartoję atletai sudegino beveik dvigubai daugiau kūno riebalų nei tie, kurie tiesiog vartojo išrūgų baltymus be papildomų BCAA.  Kito tyrimo metu, kuriame buvo tiriami sunkiai besitreniruojantys ir kalorijas ribojantys imtynininkai, nustatyta, kad BCAA padėjo jiems sudeginti kur kas daugiau riebalų, ypač juosmens srityje, nei imtynininkams, vartojusiems placebą. Dauguma žmonių mano, kad BCAA vartojimas laikantis mažo angliavandenių kiekio arba sumažinto kaloringumo dietos padeda kompensuoti nuovargį ir alkį, atsirandantį sumažėjus kalorijų kiekiui.

Užkirsdami kelią katabolizmui ir suteikdami papildomą energijos šaltinį be papildomų kalorijų, BCAA yra puikus riebalų deginimo papildų rinkinio priedas.

Baltymų Kokteliai svorio metimui

 

Nė vienas veiksmingos mitybos planas neapsieina be baltymo, o kai norite numesti riebalų, negalite pranokti išrūgų baltymų izoliato.

Izoliatas yra aukščiausios kokybės ir liesiausias išrūgų baltymų tipas. Daugumoje išrūgų izoliatų nėra angliavandenių ir maistinių riebalų, todėl gaunate tik 100 proc. grynų baltymų – kaip tik tai, ko jums reikia, kad kalorijų būtų mažai, o raumenys išliktų stiprūs.

 

Išrūgų izoliatas yra lengviausiai ir greičiausiai virškinama papildomo baltymo forma, todėl aminorūgštys, esančios po treniruotės esančiame baltymų kokteilyje, beveik iš karto pateks į raumenų audinius. Tyrimai taip pat rodo, kad išrūgų baltymų milteliai gali padėti sumažinti bendrą kūno riebalų kiekį, kartu tausodami liesą raumenų audinį. Mokslininkai mano, kad išrūgų baltymuose esantis gausus leucino kiekis gali būti liesų raumenų išsaugojimo pagrindas, kai laikomasi sumažinto kaloringumo dietos.

Tas pats tyrimas taip pat parodė, kad pieno produktų, tokių kaip išrūgos, vartojimas gali padėti padidinti bendrą pilvo srities riebalų kiekį, todėl išrūgų baltymų vartojimas kaip svorio metimo plano dalis gali priartinti jus prie tikslo – dailaus ir tvirto pilvo preso.

 

L-karnitinas papildas svorio metimui

 

Teoriškai L-karnitino naudojimas kaip svorio metimo papildas yra labai prasmingas. Kadangi L-karnitinas padeda perkelti daugiau riebalų rūgščių į ląsteles, kad jos būtų sudegintos energijai gauti, galima manyti, kad tai padidins jūsų gebėjimą deginti riebalus ir numesti svorio.

Atlikus devynių tyrimų analizę – daugiausia su nutukusiais asmenimis arba vyresnio amžiaus suaugusiaisiais – nustatyta, kad žmonės, vartodami L-karnitiną, numetė vidutiniškai 2,9 svarų (1,3 kg) daugiau svorio nei nevartoję, bet galime teigti, kad L-karnitinas yra tinkamas papildas svorio metimui.

Vitaminas D ir svorio metimas

 

Naujausi Pasaulio sveikatos organizacijos pranešimai rodo, kad 40-50 proc. pasaulio gyventojų negauna pakankamai vitamino D. Apskaičiuota, kad 1 mlrd. žmonių kenčia nuo didelio vitamino D trūkumo.

Kai kurioms gyventojų grupėms, įskaitant vyresnio amžiaus žmones, krūtimi maitinamus kūdikius, tamsesnio gymio žmones ir žmones, gyvenančius tose platumose, kur mažai saulės šviesos, kyla didžiausia rizika susirgti šiuo trūkumu. Deja, nutukę žmonės taip pat turi didesnę riziką susirgti vitamino D trūkumu. Atvirkščiai, tyrimai rodo, kad vartojant iki 4000 TV vitamino D galima sumažinti svorį.

 

Vitaminas D padeda mažinti pilvo riebalus

 

Mokslininkai iškėlė hipotezę, kad mažas vitamino D kiekis gali prisidėti prie nutukimo. Tyrimai parodė, kad žmonių, kurių kūno masės indeksas (KMI) didesnis nei 30, sistemose paprastai būna mažai vitamino D.

 

Minesotos universitete atlikto tyrimo metu nustatyta, kad, kadangi organizmas naudoja vitaminą D kaip aplinkos jutiklį, mažas vitamino D kiekis liepia organizmui kaupti papildomą energiją ribotų išteklių laikui.

Šį energijos perteklių organizmas pirmiausia kaupia kaip riebalus. Daugeliui žmonių šis riebalų perteklius kaupiasi ties juosmeniu, kad per virškinimo sistemą lengvai patektų į kraujotaką.

Mažiausiai 20 ng/ml (nanogramų mililitre) vitamino D kiekis kraujyje gali padėti organizmui kovoti su pilvo riebalų pertekliaus kaupimu ir gali padėti kai kuriems žmonėms numesti svorio.

Pavyzdžiui, 2014 m. žurnale „American Journal of Clinical Nutrition“ atlikto tyrimo metu nustatyta, kad moterys, kurios palaikė aukštą vitamino D kiekį kraujyje ir laikėsi griežtos dietos bei mankštos režimo, numetė vidutiniškai septyniais kilogramais daugiau nei moterys, kurių vitamino D kiekis kraujyje nebuvo aukštas.