fbpx

Papildai sanariams sportuojantiems

Vaistinių lentynose rikiuojasi eilės sąnarių papildų, teigiančių, kad jie malšina skausmą ir mažina sąnarių uždegimą. Kadangi yra tiek daug galimybių ir prekių ženklų, siūlančių sąnarių pagalbą, sunku žinoti, ką pasirinkti, ir net ar verta leisti pinigus (net ir su puikiomis pinigų grąžinimo garantijomis). Skirtingi gydytojai gali rekomenduoti skirtingus papildus, todėl dar labiau painu. Čia aprašysime, kurie papildai sąnariams sportuojantiems ar paprastiems žmonėms gali padėti.

 

Gliukozamino papildai

 

Gliukozaminas – kremzlių, raiščių ir sausgyslių sudedamoji dalis – atlieka labai svarbų vaidmenį jūsų organizme. Sąnariuose jis veikia kaip natūralus amortizatorius ir sąnarių tepalas, todėl jūsų kūnas gali judėti be skausmo. Žarnyne gliukozaminas padeda formuoti jungiamuosius audinius, sudarančius virškinamąjį traktą.

Gliukozaminas arba gliukozamino sulfatas veikia kaip papildas, aprūpindamas jūsų organizmą didesniu kiekiu šio statybinio elemento, kuris padeda atstatyti skaudančius sąnarius ir sausgysles. Kai kurie klinikiniai tyrimai parodė, kad kasdienis gliukozamino papildų vartojimas gali skatinti sąnarių sveikatą, mažinti uždegimą ir sąnarių skausmą bei jautrumą. Jis taip pat gali apsaugoti ir atkurti žarnyno gleivinę bei palengvinti skrandžio, šlapimo pūslės ir žarnyno dirginimą.

Žmonės, vartojantys kasdienes gliukozamino papildų dozes, teigė, kad per šešias-aštuonias savaites pastebi rezultatus, jei jų paros dozė, priklausomai nuo ūgio ir svorio, yra nuo 500 iki 1500 miligramų.

Kadangi pagrindinis junginys yra chitinas – medžiaga, randama vėžiagyviuose ir moliuskuose, – dauguma gliukozamino papildų nėra vegetariški. Kai kurių vegetariškų šio junginio šaltinių galima rasti grybuose ir perdirbtuose grūduose.

 

Chondroitinas

 

Nors dažniausiai vartojamas kartu su gliukozaminu, chondroitino sulfatas taip pat gali būti vartojamas kaip atskiras skystas arba miltelių pavidalo papildas. Chondroitinas gaunamas iš natūralių gyvūnų kremzlių.

 

Tyrimai parodė, kad chondroitinas iš tikrųjų gali slopinti uždegiminius procesus organizme ir galbūt net sulėtinti sąnarių pažeidimų progresavimą. Chondroitino sulfatas yra kremzlės statybinė medžiaga. Įrodyta, kad jis sugrąžina tai, ko gali trūkti aplink skausmingus sąnarius, skatindamas kremzlės formavimąsi ir atstatymą.

 

 Omega-3 aliejai ne tik sportuojantiems

 

DHA ir EPA – tai dviejų rūšių Omega-3 riebalų rūgštys, esančios žuvų taukuose, kurios mažina sąnarių sričių patinimą ir skausmą. Riebios žuvys, tokios kaip lašiša ir skumbrė, yra geriausi Omega-3 šaltiniai, tačiau tokią pačią naudą galima gauti ir tablečių pavidalu.

Mityba, kurioje gausu Omega-3 rūgščių, yra galinga priemonė, padedanti užkirsti kelią tokioms ligoms kaip artrito skausmas. Žuvų taukų papilduose yra labiausiai paplitusi Omega-3 forma.

 

Vitaminas D sąnarių sveikatai

 

Galbūt žinote, kad vitaminas D yra saulės vitaminas, nes mūsų organizmas jį pasigamina, kai oda būna saulėje. Ši pagrindinė maistinė medžiaga gerai žinoma dėl to, kad padeda palaikyti daugelį sveikatos sričių, įskaitant sveikus kaulus ir dantis, širdies ir kraujagyslių sistemos sveikatą, raumenų būklę ir t.t Bet ar vitaminas D palaiko sąnarių sveikatą?

Atsakymas į šį klausimą nėra toks paprastas. Tyrimais ne kartą nustatyta, kad sąnarių problemų turinčių žmonių organizme yra mažas vitamino D kiekis, o tai reiškia, kad gali būti ryšys tarp vitamino D ir sąnarių sveikatos.

Kai kurie mokslininkai mano, kad mažas vitamino D kiekis gali apsunkinti sąnarių problemas. Nors vitamino D trūkumas gali būti susijęs su sąnarių problemomis, nėra įtikinamų įrodymų, kad vitamino D papildų vartojimas duoda konkrečios naudos sąnarių sveikatai tiems, kurių vitamino D kiekis yra pakankamas.

 

Tačiau jei atsižvelgsime į tai, kad daugumai amerikiečių trūksta vitamino D, ir įvertinsime, kad JAV yra daug žmonių, turinčių sąnarių sveikatos problemų, galimas vitamino D ir sąnarių sveikatos ryšys neturėtų būti ignoruojamas.Mes  turėtume stengtis užtikrinti, kad kasdien gautume rekomenduojamą vitamino D kiekį, nes tam yra daugybė priežasčių, susijusių ne tik su sąnarių sveikata.

Pagal Maisto ir mitybos tarybos (FNB) rekomendacijas, sveiki suaugusieji nuo 19 iki 70 metų kasdien turėtų gauti 600 TV vitamino D, o vyresni nei 71 metų suaugusieji – 800 TV.24 Nors vitamino D galime gauti iš maisto šaltinių, kartais tai gali būti sudėtinga, tačiau kasdienį suvartojamo vitamino D kiekį galima lengvai pasiekti su vitamino D papildais.

 

 Kurkuminas

 

Pastaruoju metu ciberžolė išreklamuota dėl savo priešuždegiminių savybių, daugiausia dėl kurkumino, veikliosios ciberžolės sudedamosios dalies.

Tačiau kurkuminas sudaro tik apie tris procentus ciberžolės, todėl gydytojai neseniai pradėjo rekomenduoti 200-1000 miligramų kurkumino papildų, kad iš tikrųjų gautumėte veiksmingą kiekį uždegimui atitolinti arba sumažinti.

Tyrimai rodo, kad artrito skausmą ar uždegimą gali sukelti laisvieji radikalai, sukeliantys oksidacinį stresą organizme. Daug antioksidantų turintys maisto produktai, pavyzdžiui, ciberžolė, gali neutralizuoti laisvuosius radikalus.

 

Ar papildai sąnariams veikia?

 

Nors daugumos sąnarių papildų lentynose yra gliukozamino, yra keletas prieštaringų tyrimų, kuriuose nagrinėta, ar gliukozamino papildų vartojimas veikia. 2010 m. atlikus kelių tyrimų analizę nustatyta, kad tarp 3 800 žmonių, sergančių kelio ir klubo sąnario osteoartritu, gliukozamino, chondroitino ar abiejų papildų derinio vartojimo rezultatai nebuvo geresni nei žmonių, vartojusių placebo tabletes.

Taip pat vis dar neaiški omega-3 papildų ir kurkumino nauda.

Galimas šalutinis poveikis

 

Nors visi šie maisto papildai paprastai laikomi saugiais, kaip ir bet kuris vaistas, jie gali kelti pavojų. Naujausio klinikinio tyrimo metu pacientai, vartojantys gliukozamino ir chondroitino derinį, pranešė apie viduriavimą ir pilvo skausmus. Kiti pacientai pranešė apie rėmenį, mieguistumą, galvos skausmą ir alergines reakcijas.

Nors naujausias tyrimas suteikė vilčių, jis taip pat buvo atsargus. Jame nustatyta, kad pelėms, vartojusioms įprastines be recepto parduodamo papildo dozes, kelio sąnario kremzlės degeneracija buvo mažesnė nei kontrolinių gyvūnų. Tačiau tiems, kurie gaudavo megadozes maisto papildo, pasireiškė blužnies pažeidimo ir blogos kepenų būklės požymių.

Kadangi dauguma šių maisto papildų gaminami iš vėžiagyvių, taip pat kyla alerginės reakcijos rizika tiems, kurie jau yra alergiški vėžiagyviams. Gliukozaminas ir chondroitinas taip pat gali sąveikauti su kai kuriais kitais vaistais, pavyzdžiui, kraują skystinančiais preparatais.Vartojant omega-3 papildus, kyla rizika perdozuoti vitamino A.

 

Geriausi sąnarių papildai, mažinantys skausmą ir uždegimą

 

Gerkite kaulų sultinį – Kaulų sultinys, kuriame gausu gliukozamino ir chondroitino, yra vienas geriausių natūralių šaltinių sąnarių skausmui malšinti, uždegimui mažinti ir sąnarių judrumui gerinti. Skirtingai nei sąnarių papildai, jame taip pat yra daugybė kitų organizmui naudingų maistinių medžiagų, įskaitant kolageną ir magnį.

Mankšta ir dieta

Stiprinkite raumenis, kurie palaiko įtemptus sąnarius, užsiimdami fizine veikla, pavyzdžiui, jėgos treniruotėmis. Treniruodamiesi galite atpalaiduoti sustingusius sąnarius ir palaikyti sveikus sąnarius. Išlaikykite sveiką svorį, kad sumažintumėte spaudimą keliams ir kulkšnims, maitindamiesi sveikai, iš visaverčių maisto produktų sudaryta mityba ir mankštindamiesi.

Akupunktūra ir masažas

 

Nors adatų dūrimas į sąnarius gali skambėti ne kaip geriausia gydymo forma, akupunktūra dažnai naudojama lėtiniam skausmui malšinti. Neseniai atliktais tyrimais nustatyta, kad ji gali laikinai palengvinti skausmą.

 

Išvada renkantis papildus sąnariams

 

Nors maisto papildai gali būti naudingi sportuojanties , kurie nori malšinant tam tikrų rūšių sąnarių skausmą, jie gali visiškai neišspręsti problemų. Sudėtingoms gyvenimo sąlygoms, tokioms kaip artritas ir osteoporozė, suvaldyti gali prireikti daugiau nei papildų, nepriklausomai nuo prekės ženklo ar dozės.

Kaip visada, prieš pradėdami vartoti bet kokius maisto papildus ar įvesdami ką nors naujo į savo mitybą, turėtumėte pasitarti su gydytoju.

Rekomenduojame: https://www.sportofaze.lt/atp-gelatina-250-kaps/